7-Eleven: Sikkerhed er funderet på et samarbejde, hvor man kender hinandens behov

CamVision og 7-Eleven har formået at skabe et samarbejde, hvor sikkerhedsløsninger skaber tryghed for både personale og kunder. Vi har talt med revisionschefen hos 7-Eleven, som fortæller, hvorfor det er vigtigt, at samarbejdspartnere kender hinanden godt.

De fleste forbinder 7-Eleven med sort filterkaffe, lune croissanter og fingermad på farten. Butiksfacaderne med det store 7-tal over indgangen, de store vinduer og vandrette striber i grønne, røde og orange nuancer lyser op på mange gadehjørner. Personalet står klar til at lange lækkerier over disken næsten hele døgnet. Men hvem passer på dem, når natten bryder frem?

Personalets sikkerhed betyder meget for 7-Eleven. Derfor har de allieret sig med CamVision, som leverer sikkerhedsløsninger til butikkerne. Løsninger, som har skabt et trygt arbejdsmiljø. Men det kan ikke stå alene. Sikkerhed handler i lige så høj grad om, at den enkelte købmand anvender løsningerne og synligt viser, at sikkerhed er en prioritet. Både i forhold til personale og kunder.

– Vi værner selvfølgelig meget om vores personales tryghed og sikkerhed, men vi værner også om vores kunders. Kunderne er lige så meget en årsag til, at vi bruger CamVisions løsninger, siger Martin Vestergaard, der er revisionschef hos 7-Eleven. 

Revisionschefen har ansvaret for den generelle sikkerhed i butikkerne. Når der opstår uforudsete situationer i hverdagen, står han til rådighed for personalet med en bred palette af værktøjer og procedurer for sikkerhed, blandt andet i samarbejde med CamVision.

Mindre internt svind

7-Elevens butiksfacader er særligt synlige i de større byer. Butikkerne har lange åbningstider, nogle endda døgnåbent, og er ofte placeret tæt på det festlige natteliv, tæt trafik og koffeinhungrende kaffedrikkere. På grund af butikkernes placering og de flygtige kundebesøg er det vigtigt at skabe tryghed for personalet. Internt har løsningen også haft en præventiv effekt.

– År efter år har vi nedbragt svindet i vores butikker. Det er en kombination af vores sikkerhedsløsninger, og at købmændene bruger dem korrekt og synligt. Så det er præventivt. Det er jeg slet ikke i tvivl om, at CamVisions løsninger bidrager til, siger Martin Vestergaard.

Sikkerhed kan sagtens være nemt

Når 7-Eleven opererer med forskellige sikkerhedsløsninger, er det særligt vigtigt, at de er nemme at bruge for de enkelte købmænd og personale med ansvar. De skal for eksempel vide, hvordan alarmsystemet bliver slået til og fra.

– Systemerne kræver en grundig instruks til personalet, men det er nemt at anvende CamVisions sikkerhedsløsninger. Det er vigtigt i en hverdag, hvor der er meget for personalet at håndtere. Så skal tingene være simple at bruge, siger Martin Vestergaard.

Men det er ikke blot brugervenligheden, som revisionschefen taler varmt om. 7-Eleven og CamVision kan nemlig bryste sig af et mangeårigt og fleksibelt samarbejde, som bygger på fælles forståelse for hinandens behov. I de 13 år revisionschefen har været hos butikskæden, har de brugt CamVisions produkter. Derfor kender virksomhederne efterhånden hinanden godt.

– Vi kender hinanden. De kender os, vores kultur og behov. Når vi skal beskrive en opgave, behøver vi ikke at fortælle ret meget. Så ved CamVision, hvad vi efterlyser – og så er det egentlig bare at komme i gang, siger Martin Vestergaard.

– Der er ikke langt fra tanke og bestilling, til opgaven er udført. Så det er rigtig vigtigt for et samarbejde, at man kender hinanden.